Ako začať s affiliate marketingom

Chceli by ste vedieť ako začať s affiliate marketingom ? , Tak to je super a veľmi ma to teší.

Len musím vás varovať , že ,, bez práce nie sú koláče ,, a teda že najprv sa musíte naučiť teóriu , ako to vlastne funguje a až potom to dávať postupne do praxe.

Priznám sa , ani ja som nebol nejaký technický typ , ale vďaka návodom som to nakoniec dokázal.

Mne to trvalo zhruba 2 až 3 mesiace , kým som to celé pochopil a vytvoril web aj s obsahom.

Prvé veľmi skromné provízie prišli až po 3 mesiacoch. Avšak keď som po 1 roku mal mesačný prijem 600 eur , tak som bol spokojný. A potom každý rok to rástlo ďalej …. 

Prvé mesiace som to bral ako ,, test ,, či ma to začne baviť a či sa na tom dá niečo zarobiť.

Ak chcete to len vyskúšať , tak doporučujem to isté.

Najprv si naštudujte teóriu. Ja som si kúpil  tento online kurz . Je to naozaj skvelý návod nielen pre začiatočníkov . Do detailov vám ukáže čo máte robiť , pekne , krok za krokom. 

A navyše , teraz je možné získať do neho pristup aj ZDARMA. 

Až keď som zistil , že to funguje a dosiahol som určitý príjem , tak som si založil živnosť.

Už som mal istotu , že je to práca na doma , ktorá ma dokáže aj uživiť.

Musíte zároveň pochopiť , že ak to chcete robiť naozaj poctivo , prostredníctvom svojho webu , tak trvá to nejaký čas.

Ale potom si poviete , že tá práca a ten strávený čas stál za to.

Takže pri affliate marketingu musíte byť nielen aktívny , ale musíte vedieť sa učiť vždy niečo nové .

Možno aj preto má to baví a môžem povedať , že som si ho aj zamiloval

PS. Len dúfam , že vás neodradím týmto dlhým článkom.

 

Krátke video o affliate marketingu 

 

Ak chcete či najrýchlejšie a veľmi stručne pochopiť ako funguje affliate marketing , tak si pozrite toto video od známej affliate siete Dognet , ktorá združuje inzerentov – eshopy a publisherov , teda majiteľov stránok … 

Ak sa naučíte niečo o affliate marketingu a vytvoríte si vlastnú web stránku , tak samozrejme môžte sa do nej aj zapojiť. 

 

 

Affiliate marketing – Obľúbený spôsob zarábania peňazí 

 

Affiliate marketing (AM) je jedným z mojich najobľúbenejších spôsobov zarábania peňazí na internete.

Keď som začínal s internetovým podnikaním, bol to jeden z prvých spôsobov, ktoré som objavil a začal využívať.

Postupom času, keď som sa v tejto oblasti viac zorientoval, zistil som, že možností a stratégií ako robiť Affiliate marketing je veľmi veľa a každý si to môže v podstate prispôsobiť podľa seba a svojich možností, ako na tom profitovať.

V tomto článku trochu rozoberiem môj pohľad na AM, tiež to aké rôzne formy affiliate marketingu sa dnes dajú na internete nájsť a ako sa v tom orientovať.

V prvom rade si ale poďme bližšie vysvetliť, čo to ten AM vlastne je.

Affiliate marketing je v súčasnosti jedným z najviac skloňovaných spôsobov online zárobku, ktorému sa ľahko môžete venovať z pohodlia vášho domova.

Napriek jeho stále väčší rozšírenosti sa ho veľa ľudí obáva z toho dôvodu, že príliš netuší, čo si pod týmto pojmom predstaviť a ako teóriu, ktorú si naštudujú na internete, prípadne uviesť v praxi.

V tomto článku vám však predložíme podrobný návod, ktorý vám objasní všetky najväčšie nejasnosti a ukáže vám, ako s afilliate marketingom začať pokojne už dnes.

 

Ćo je to affliate marketing ?

 

Ešte než sa affiliate marketingu začnite venovať, mali by ste pochopiteľne vedieť, o čo presne kráča.
Affiliate marketing znamená, že propagujete produkty iných spoločností.

Kedykoľvek si niekto daný produkt kúpi skrze odkaz poskytnutý na vašom webe či inde, dostanete určitú províziu z predaja alebo odporúčania.

Pri spolupráci so spoločnosťou tak plníte funkciu predajcu pre danú spoločnosť. Pomôžete uskutočniť predaj produktov, a spoločnosť vás za to následne odmení.

Ale chcem vás upozorniť , že vy nie ste skutočným predajcom. Viac info nižšie.

Najlepšie na affiliate marketingu je, že ho môžete prevádzkovať vo väčšom meradle. Typický predajca zvyčajne predáva produkty iba od jedinej spoločnosti.

V affiliate marketingu však môžete propagovať produkty mnohých rozdielnych spoločností a dostávať provízie od všetkých z nich.

 

Ako funguje affliate marketing ?

 

Spoločnosť zvyčajne každému človeku, ktorý s nimi spolupracuje, poskytne vlastný odkaz na produkt, takže môžu sledovať, z ktorého webu zákazník prišiel.

Keď na odkaz na vašom webe niekto klikne, na počítači spoločnosti sa o tom uložia údaje, ktoré spoločnosti pomôžu pripísať určitý nákup tej správnej osobe.

Nemusíte sa tak báť, že by provízia náležiace vám omylom dostal niekto iný, pretože by od spoločnosti, s ktorou spolupracujete, dostal rovnaký odkaz na produkt ako vy.

 

Ako to ale vyzerá v praxi ?

 

Nuž, predstavte si, že čitateľ vašich stránok si prečíta príspevok o najlepších vysávačoch.
Potom klikne na jeden z affiliate odkazov umiestnených v príspevku a dostane sa k danému produktu napr. na eshop Alza.sk .

Aj keď sa nákup rozhodne vybaviť neskôr, stále dostanete províziu z predaja, pretože údaje o kliknutie v počítači spoločnosti zostávajú dlhšie.

 

Koľko je možné zarobiť v oblasti affiliate marketingu ?

 

Výška provízií pre partnerov je výrazne ovplyvnená charakterom a typom produktov a služieb, ktoré materská spoločnosť predáva.

Ak sa jedná o fyzické produkty (napr. doplnky výživy, elektro, oblečenie, nábytok, športové potreby, topánky, dovolenky, letenky a pod.) je zväčša provízia pre partnerov na úrovni len niekoľko jednotiek % (1-5%).

Je to ovplyvnené aj tým, že tento sortiment je pomerne ľahko predajný ale je tu dosť vysoká konkurencia, takže veľký priestor na provízie tu nie je.

Ak sa jedná o produkty vo forme rôznych špecializovaných služieb a poradenstva, pôžičiek, úverov, investovania a pod., môže sa jednať rádovo o 5-20% provízie, prípadne o pevne stanovenú sumu za získanie kontaktných údajov na perspektívneho zákazníka napr. vyplnením formulára alebo online dotazníka.

Z hľadiska výšky provízií sú zrejme najvýhodnejšie produkty v elektronickej forme dodávané zákazníkom cez internet, ako napr. rôzne online vzdelávacie kurzy, praktické špecializované návody, výučba cudzích jazykov, predaj softvéru, osobnostný koučing, mentoring, osobné poradenstvo na rôzne témy, ponuka online marketingových nástrojov a pod.

Tu sa provízie z predaja a doporučenia nových klientov pohybujú okolo 25-50% z predajnej ceny.

A úplne najlepšie affiliate produkty z hľadiska zisku pre partnerov sú také, ktoré sú postavené na pravidelných, resp. opakovaných platbách za využívanie propagovaných produktov a služieb, napr. v mesačných alebo ročných intervaloch.

Takže ak raz získate pre daný projekt/produkt klienta, budete dostávať opakované provízie dovtedy, pokiaľ tento klient bude platiť svoj pravidelný členský poplatok, alebo bude aktívne využívať produkt/službu.

Ak sa jedná o mesačné členské, prípadne o podiel na finančnom obrate zákazníka, potom nie je problém si postupne vybudovať stále rastúci príjem, ktorý už časom prechádza do formy pasívneho príjmu – tj. zarábate aj vtedy, keď práve nevykonávate žiadnu aktivitu.

Ak budete písať stránky v angličtine či inom svetovo rozšírenom jazyku, máte šancu na vyššie zárobky, ako keby ste písali v češtine.

Všeobecne však platí, že na výšku potenciálnych zárobkov v tejto oblasti nie je žiadny limit.

Záleží na vašom zameranie a množstvo práce, ktorú ste ochotní affiliate marketingu venovať.

Najúspešnejší jednotlivci si môžu zarobiť aj 15 000 eur za každý mesiac , buďte však pripravení, že než sa vaša pracovná činnosť v tomto smere rozbehne, začnete s oveľa menšími čiastkami.

Dostať sa na naozaj vysoké sumy môže vyžadovať roky tvrdej a usilovnej práce.

Nenechajte sa tým však odradiť a vytrvajte, pretože čím dlhšie budete v affiliate marketingu pracovať, tým sa zvyšuje vaša šanca, že aj vy raz dosiahnete tých najvyšších platobných kategórií.

 

Ako začať s affliate marketingom

 

Ak vás affiliate marketing zaujal a radi by ste mu dali šancu, vyskúšajte nasledujúcich sedem krokov, ktoré vám pomôžu.

Nikam sa neponáhľajte a dajte si s každým načas, pretože tým výrazne navýšite svoje šance na úspech.

 

KROK 1 – Vyberte si platformu

 

Teoreticky vzaté môžete affiliate marketing prevádzkovať na akejkoľvek platforme.

Funguje to dokonca aj na sociálnych sieťach typu Instagramu či Facebooku .

Je však oveľa jednoduchšie si získať stálych publikum a navýšiť vaše provízie z predajov skrze dve platformy: Blog – web stránka alebo YouTube kanál .

Začať v dnešnej dobe blogovať je relatívne rýchle a jednoduché .

Na internete nájdete veľa online návodov, ktoré vám poradí, ako začať. Navyše vás to ani nevyjde príliš draho, zvyčajne len pár eur za mesiac.

 

Ako zaobstarať doménu a hosting

 

Adresu vášho blogu či stránok (doménu) a hosting (miesto, kde bude váš web „usadený“) zaobstaráte si buď cez niektorú služby napr. Webnode alebo cez niektorý z poskytovateľov hostingu a domén.

Tam si tiež zadarmo aktivujete bezplatný systém WordPress, ktorý slúži k administrácii vášho webu.

Akonáhle je vaša stránka na svete, optimalizujte ju pre vyhľadávače, aby ste mali lepšiu šancu sa v rebríčku stránok umiestniť na vyššej pozícii.

Potom začnete pridávať odkazy na spriaznené predajné weby do vašich článkov (ako konkrétne na to zmienime neskôr v tomto článku).

Druhou najúspešnejšou platformou v tomto smere je YouTube.

Vytvoriť obsah určený na YouTube a nahrať ho na túto stránku je úplne zadarmo, vďaka čomu ide o ideálnu možnosť pre mnoho ľudí.

Optimalizujte svoje videá pre SEO a zahrňte affiliate odkazy do popiskov jednotlivých videí.

Je však vhodné poznamenať, že by ste mali uviesť skutočnosť, že do príspevku či videa zahŕňate affiliate odkazy.

Na blogu toto vyhlásenie môžete napísať napríklad do päty alebo pre neho vytvoriť samostatnú stránku.

Je pravdepodobnejšie, že dostanete viac kliknutí na pridružený web z vášho blogu než z YouTube videá. Kvôli tomu sa v tomto článku ďalej zameriame výhradne na blogy

 

KROK 2 – Vyberte si zameranie blogu

 

Je nutné poznamenať, že ak začnete blogovať dnes, čelíte veľkej konkurencii.

Na internete existujú milióny blogov, aj keď je pravda, že mnoho z nich je neaktívnych, stále ide o obrovské číslo.

Aby ste mali šancu v tejto obrie záplave vyniknúť, je nevyhnutné sa sústrediť na konkrétne oblasti.
Vyberte si tému, ktoré sa orientuje na špecifickú kategóriu.

Aby sme uviedli príklad, téma „jedlo“ je nesmierne rozsiahla kategórie. Namiesto toho, aby ste sa ju pokúšali pokoriť, vyskúšajte niečo konkrétnejšie, napríklad „grilované jedlo“.

Mať úzke, vopred definované zameranie vám pomôže si získať sústredené publikum a tiež sa potenciálne umiestniť vyššie vo vyhľadávačoch.

Nemali by ste sa však zamerať len na to, čo zaujíma ostatných ľudí.

Ak budete blog tvoriť sami alebo z väčšej časti sami, zvoľte niečo, čo zaujíma vás . Mnoho blogov neuspeje kvôli tomu, že ich majitelia neprispievajú dosť často.

Takže ak začnete písať o téme, ktoré vám príde fascinujúce, budete mať oveľa väčšiu šancu v tom vytrvať, aj keď veci hneď nepôjdu tak, ako by ste si možno predstavovali.

 

KROK 3 – Vyberte si affliate program – Produkt

 

Pravidlo prvé: Viem, čo propagujem

 

Znalosť téme, možnosť si ho vyskúšať, ohmatať, fakt, že sám produkt používam, že mu verím, že sa mi páči, to sú podľa mňa jedny z najdôležitejších aspektov, ktoré predurčí, či budete v propagáciu daného produktu úspešní.

Keď poznáte produkt alebo službu, je ľahké o nich hovoriť s ostatnými.

Váš e-mailing, článok, diskusné príspevok alebo recenzie, budú vierohodné.

Pravidlo druhé: Schopnosť osloviť zákazníkov

 

Dosah na cieľovú skupinu je pre úspešný predaj kľúčový , aby ste mali možnosť komunikovať s ľuďmi, ktorí boli vhodnou cieľovou skupinou.

Aj preto sa pri výbere produktu, ktorý budem propagovať, pozerám, či viem možného zákazníka identifikovať a osloviť.

A je jedno, či ak e-mailingom, PPC reklamami, alebo vhodne vytvoreným webom, ktorý získava návštevnosť z organického vyhľadávania (SEO).

 

Pravidlo tretie: Dôveryhodná a známa značka

 

Je to jednoduché. Známe produkty a značky s vierohodným príbehom sa lepšie predávajú.

Spomínal som Dana Nytra, ktorý je ľuďom známy ako jeden zo zakladateľov zľavového portálu Zapakatel.cz. To sa predáva lepšie, než keď nejaká dáma napíše svoj prvý ebook o tom, ako písať ebooky …

 

Pravidlo štvrté: Návratnosť, prevoditeľnosť, pravdepodobnosť nákupu

 

Keď do niečoho investujem či už peniaze alebo čas, potrebujem vedieť, či ak sa mi náklady vrátia a ideálne aj niečo zarobím.

To je princíp podnikania. Investuj a zarob. Affiliate nie je nič iného.

Preto ma zaujíma vyššie provízie ani nie tak v percentuálnej sume, ako v absolútnej. Pri výbere affiliate partnerov sa pozerám napríklad na:

 

Ceny produktov a predpokladaný počet predajov

 

– je rozdiel medzi tým, či dostanem 30% z výrobkov za 300, -, ktorých sa predá denne niekoľko alebo 10% zo služby, ktorá stojí 4000, – a predá sa jedna za mesiac.

 

Priemerný nákupný košík – podobne ako u predchádzajúceho bodu

 

Priemernú mieru konverzie – obvykle býva konverzia na eshope vyššia, než ktoré dosiahne affiliate partner, pretože mieru konverzie zvyšujú opakujúce nákupy lojálnych zákazníkov a návštevníci prichádzajúci na web na základe brandu.

Výnimkou sú affiláci, ktorí privádza silne motivované zákazníkov napr. Zo tovarových porovnávačov alebo kupónových webov.

S konverziami a pravdepodobnosťou nákupu priamo súvisí aj vstupná stránka, eshop alebo skrátka web, ktorý propagujem.

Ak je taký, že by som na ňom ťažko nakúpil sám, asi sotva môžem chcieť to isté po ostatných.

Škaredé, užívateľsky neprívetivej weby, ktoré hádže návštevníkom polená pod nohy, nemajú zvládnutú starostlivosť o zákazníka, nepochopiteľné weby, kde je neľahké nakúpiť a pohybovať sa, nie sú vhodným adeptom na propagáciu prostredníctvom affiliate.

Provízia affiliate partnera je oveľa nižšia, než je provízia či marža samotného predajcu, preto vás tieto veci musia zaujímať.

Posledné pravidlo je možné z časti ovplyvniť tým, že zákazníkov de facto obslúžite sami na svojom webe a partnerom odovzdávate len nimi požadované údaje.

Možno to tak riešiť treba u nehmotných produktov alebo služieb.

Výhodou takéhoto riešenia je, že zostávate „pánom situácie“ a už raz získaného zákazníka môžete neskôr znova osloviť a ponúknuť mu napríklad podobný produkt, prípadne následnou starostlivosťou z neho urobiť opakujúceho zákazníka.

 

TIP: AFFILIATE SYSTÉM S 25% DOŽIVOTNÁ PROVÍZIÍ a ďalšími bonusmi
>> Ponúkajte tieto online kurzy a získavajte 25% z každého predaja navždy .

 

KROK 4: Vytvorte hodnotný obsah

 

Pokiaľ chcete v affiliate marketingu uspieť, budete musieť na svojom blogu zverejňovať vysoko kvalitný obsah, do ktorého odkazy na produkty prirodzene zapadnú.

Toho môžete docieliť napríklad tak, že v prípade písaní recenzií dané produkty naozaj zakúpite a otestujete je, aby ste o nich mohli následne vo svojej recenziu zasvätene hovoriť a poskytnúť návštevníkom užitočné informácie.

V prípade, že nemáte dostatok peňazí na to, aby ste si zakúpili každučký produkt, o ktorom chcete písať, vždy môžete začať písať články o tom, čo už máte doma.

Napríklad ak píšete blog o technológiách, môžete začať písaním recenzií o technických prístrojoch, ktoré už vlastníte.

 

KROK 5 – Získajte publikum

 

Po vytvorení kvalitného obsahu vášho blogu sa ako ďalší krok musíte zamerať na získanie publika.
Čím viac ľudí si vaše články prečíta, tým viac z nich klikne na odkazy na produkty. Existujú tri najčastejšie stratégie, ako zohnať viac čitateľov.

 

I.

Prvým z nich je platená návštevnosť, ktoré docielite napríklad skrze PPC reklamy. To však pochopiteľne stojí peniaze, takže nemusí ísť o vhodný krok pre začiatočníkov v affiliate marketingu.

 

II.

Oveľa praktickejšie pre vás je druhý spôsob, ktorým je využívanie SEO. To je téma na samostatný článok, ale v skratke, SEO zahŕňa optimalizáciu stránok tak, aby sa umiestnila na vyššiu pozíciu vo vyhľadávačoch, ako je Google.

Za týmto účelom je vhodné využívať patričná kľúčové slová, ktoré ľudia často vyhľadávajú, aby pri ich zadaní do Google alebo iného vyhľadávača zavítali práve na váš blog.

 

III.

Tretia najrozšírenejšie variantom je vytvorenie zoznamu kontaktov, e-mailov, skrze ktorý môžete so svojimi čitateľmi následne komunikovať. Použite tento zoznam, aby ste čitateľom dodali informácie o novom obsahu.

Tým im dodáte motiváciu sa na váš blog pravidelne vracať, čo povedie k väčšiemu počtu kliknutí na odkazy na produkty a k vyššiemu množstvo predajov.

Zoznam čitateľov získate tak, že im ponúknete možnosť sa zapísať na odber správ priamo na vašich stránkach.

Ak je vaše články budú zaujímať a prinášať im úžitkovú hodnotu, šanca je pomerne vysoká, že sa na váš blog budú chcieť aj v budúcnosti vracať a k odberu sa zapíšu.

 

KROK 6 – Získajte kliknutia na odkazy v článkoch

 

Len pretože ste na svojom blogu uverejnili skvelé články, nemáte zaručené, že ľudia na odkazy v nich naozaj kliknú. Hodí sa zvážiť hneď niekoľko vecí.

Prvý z nich je umiestnenie odkazu. Ak sa nachádza na konci stránky, kam ľudia málokedy dočítajú, mnohých kliknutí na odkazy sa nedočkáte.

Na druhú stranu príliš veľa odkazov na jediný text pôsobí prepchato a návštevníkov blogu odradí od čítania. Je dôležité nájsť rovnováhu medzi oboma týmito možnosťami.

Odkazy zapracujte organicky do textu, tak aby pôsobili prirodzene. Hodí sa s nimi napríklad nezačínať hneď v prvej vete, ale pridať ich do článku o niečo neskôr, napríklad keď prvýkrát zmienite názov produktu, na ktorý píšete recenziu.

Dôležitú úlohu hrá aj poňatie článku. Grafické prvky ako tabuľky, zoznamy a podobne pomôžu nasmerovať čitateľovu pozornosť a urobí článok vizuálne atraktívnejším, teda aj jednoduchším na prečítanie.

 

KROK 7 Premeňte kliknutia na predaje

 

V affiliate marketingu musí dôjsť k dvom krokom, aby ste si mohli zarobiť peniaze .

Prvým z nich je kliknutie na stránku produktu. Tento krok máte plne pod kontrolou. Použite stratégie zmienené vyššie, aby ste vylepšili šanca, že na odkazy vo článkoch budú čitatelia vášho blogu naozaj klikať.

Druhým krokom je zakúpenie daného produktu návštevníkom vašich stránok. Túto časť bohužiaľ už nijako neovplyvníte.

Čo ale môžete urobiť, je poobzerať sa po predajcoch s preukázanými solídnymi predajnými výsledkami.

Napríklad tak, že preskúmate internet a pozriete sa, v akom affiliate programu ľudia zarábajú slušné peniaze.

Niektorí blogeri priamo odhaľujú, koľko peňazí zarábajú vďaka rôznym dohodám v oblasti affiliate marketingu, napríklad pri spolupráci s už spomínaným Amazonom.

Môžete sa prácou iných blogerov nechať inšpirovať, pripojiť sa k danému programu a propagovať rovnaké produkty.

Alebo ak o affiliate programu, ku ktorému by ste sa radi pripojili, nie je dostupných veľa informácií, jednoducho sa opýtajte na detaily.

Napríklad by vás mohlo zaujímať, koľko si mesačne zarábajú najlepšie spolupracovníci programu.

Podľa toho sa potom môžete rozhodnúť, či ten ktorý affiliate program stojí za váš čas a to, aby ste ho propagovali.

Veľakrát najjednoduchším krokom je spoľahnúť sa na svoju intuíciu.

Ak vám na programe alebo produktu, ktorého propagáciu zvažujete, niečo nesedí, nikdy by ste si ho sami nekúpili alebo ho neodporučili svojej rodine či priateľom, potom je rozhodnutie jednoduché – nepropagujte ho.

Obdobná obozretnosť a dôverovanie vlastnému rozumu je napokon základom úspechu v oblasti affiliate marketingu ako celku.

Ak sa chcete naučiť , ako zarábať pomocou affliate marketingu , tak na to je jeden skvelý online kurz – WEBZISK. ✅ ✅ ✅ – Online kurz TU